Janusz Radek to niekwestionowany król liryki, nie tylko krakowskiej, a także mistrz charakterystycznych i wyjątkowych interpretacji. To także miłośnik sportu, pieszych wędrówek, niepraktykujący historyk i aktywny mąż i tata. Od 30 lat obecny na scenie, na której nie tylko muzyką i unikalnym głosem, ale także inteligentnym dialogiem i pełnym dystansu żartem tworzy wyjątkową i pełną emocji atmosferę.
Jego sztandarowym programem jest „Serwus Madonna – piosenki z repertuaru Ewy Demarczyk”. To kultowy program koncertowy Janusza Radka, zawierający piosenki kompozytorów Piwnicy Pod Baranami: Zygmunta Koniecznego, Andrzeja Nowaka, Andrzeja Zaryckiego, Jana Kantego Pawluśkiewicza. Utwory znane między innymi z wykonań Ewy Demarczyk i Haliny Wyrodek, to nie tylko przypomnienie liryki krakowskiej, ale także hołd złożony Artystom krakowskim. Nade wszystko jednak, to pięknie oprawione muzycznie i poetycko historie miłości, namiętności, tęsknot – po prostu życia.
Program Serwus Madonna w 2004 roku doczekał się realizacji telewizyjnej pod tytułem „Niebo złote Ci otworzę”, a następnie trafił na płytę studyjną. Ta właśnie płyta przyniosła Januszowi Radkowi nominację do nagrody Fryderyki – w kategoriach płyta poetycka i wokalista. Artysta zagrał z tym recitalem ponad 300 koncertów w całej Polsce.
Wacław Krupiński z Dziennika Polskiego, tak opisywał ten program: „To znakomicie zaśpiewane piękne piosenki, w których Radek pokazuje nie tylko niesamowite warunki wokalne, ale i wrażliwość. Dzięki niej odczytuje każdą z tych legendarnych piosenek oddzielnym kluczem, także inną barwą głosu. Bo też mając do dyspozycji kompozycje Zygmunta Koniecznego, Andrzeja Zaryckiego, Andrzeja Nowaka, Jana Kantego Pawluśkiewicza – przebojowe Jak kania dżdżu, czy Andrzeja Zielińskiego – Nie widzę ciebie w mych marzeniach – ma w czym zaistnieć. I tak snuje fantastycznie opowieści o tych dwojgu, co tańczyli zapamiętale walca, o Tomaszowie (przywracając zarazem Tuwimowskim wierszom męski charakter), o skrzypku Hercowiczu, o cudownych narodzinach Bolesława Krzywoustego… I choć zachowano w piosenkach oryginalną aranżację, on potrafi nadać im inny smak, swój wyraz, otulić własną wrażliwością. O ile bowiem poprzednia płyta, Królowa Nocy, ujawniła głównie wyjątkowe możliwości Janusza Radka operowania głosem, zabawy nim, niebywałej ekspresji, o tyle ta – odsłania jego wrażliwość, którą z takim czuciem i subtelnością